• وبلاگ : خواهران چهله نشين
  • يادداشت : ما هم چهله نشين شديم!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بهار 

    سلام به نداي2 عزيز

    التماس دعا

    سلام.دست مريضاد
    انشاالله تا آخر ثابت قدم پيش بري و بريم ...
    اگر به ظاهر مذهبي و متدين و... نشون ميديم ، الهي قدري باطن رو هم صيقلي بديم. تا اينگونه مشکلات پيش نياد
    قدر يه قطره اشک با خلوص منتظر باشيم!
    __قبلا از تأخير احتمالي آيندم عذر ميخوام !
    التمـــــــــاس دعا


    سلام

    ايول

    موضوع جالبي رو انتخاب كردي

    كجاست منتظر تو؟!!!

    چه انتظار عجيبي! تو بين منتظران هم عزيز من چه غريبي

    عجيبتر كه چه آسان نبودنت شده عادت

    چه كودكانه سپرديم دل به بازي قسمت

    نه كوششي!! نه وفايي!! نه تلاشي!!

    فقط نشسته و گفتيم:

    الا كه نور خدايي خدا كند كه بيايي

    تو لحظه هاي ناب واسه منم دعا كنيد

    موفق باشي

    + دلم از جنس بلور 

    دل من نرمترازجنس حرير/

    دلم از جنس بلور/

    گرتو راقصد شکستن باشد /

    سنگ بي انصافي است/

    يک تلنگر کافي است

    اين نداي آسماني يك كيه؟ انگار خيلي بامزه تشريف دارن!!!

    كاش ما هم روحيه شاد ايشونو داشتيم در عصر غيبت

    البته ناگفته نمونده دل آرام گيرد به ياد خدايي (خدا اين نعمت آرامش رو شنيدم در خانم ها به وديعه گذاشته!ميگن ما كه ازدواج نكرديم تا بچشيم مزشو

    موفق باشين دختر خانم هاولي خداييش به بابا ماماناتون بگين انقد سخت نگيرن برا ازدواج ما هم دل داريم (شما هم دارين خب بر منكرش...)

    سلام ..... بابا با اين سرعت امشبم خودم رو كشتم تا بالاخره صفحه كامنت باز شد ( البته نه تا اين حد) ...

    سطحي نگري متدينين ! تدين ! دين ! دينداري ! متدين !

    پاسخ

    خودكشي در راه مثبت هم حلال نيستا! چون نفس خودكشي حرومه! يه زماني افراد بي دين تو جامعه ما انگشت نما بودند و كم كم مي ريم كه داشته باشيم افراد متدين انگشت نما بشوند ! البته دعا مي كنيم اون روز پيش نياد .
    + مسافر 
    ياحق
    اللهم عجل لوليک الفرج
    سلام
    من که تقلب نرسونده بودمبي موضوع شدم
    خيلي خوب گفتيد
    يعني نوشتيد
    (در مورد اين نظري هم که درج کرديد باهاشون موافقم امروز اتفاقا حرف همين بود که حالا اگر دختر و پسر هم قناعت کنن خانواده ها نميذارن خانواده پسر يه جور خانواده دختر هم يه جور البته لازم به ذکره که همه پاي حرف بيستن)
    پايدار باشيد
    التماس دعاااااا
    پاسخ

    ما هم موافقيم... بابا اين همه مشكل! بازم تقلب برسونيم؟! :دي

    متني كه در زير مي خوانيد در پست قبلي خصوصي ارسال شده بود. با توجه به نكات مطرح شده تصميم گرفتيم عمومي شود تا دوستان هم مطالعه كنند شايد خود سر بحثي را باز نمود. به علت تاكيد نويسنده اين متن مبني بر خصوصي ماندن آن نام نويسنده را حذف نموديم.

    ---------------------------------------------------

    سلام

    چقدر خوب نوشتين

    خوب اولين و مهمترين مسئله در مورد آقا پسرا اشتغال هست .وقتي جووني مي ره خواستگاري اولين چيزي که اين روزها مد نظر خانواده دختر هست کار و وضع ماليه پسره. حالا پسري که از نظر مالي در حد صفر و شايد زير صفره و سنش هم کم کم داره بالا ميره چکار بايد بکنه ؟

    البته شنيدم که دخترخانمهائي مي گن خواستگار مومن و با ايمان داشته باشيم ديگه هيچي ازش نمي خوايم و ... ! يعني بعد از يه مدت از وضع مالي _زير خط فقر، خسته نمي شن؟ يعني سر حرفشون مي مونن؟(البته بعضي ها رو ديدم که موندن ولي ...)

    (حالا يه مسلئه جالب !!! چطوري مي شه پسراي مومن و مذهبي که وضعيت مالي خوبي ندارند رو با دختر خانمهاي مومن و راضي به حداقل امکانات و اونهائي که فقط ايمان و اخلاق براشون ملاک هست آشنا کرد ؟ به نظر شما اين موسسه ها و مکانهايي که خيلي کم من يه جاهائي ديدم و شنيدم و کارشون هم معرفي و آشنائي دختر و پسرهاي جوون جهت ازدواج به هم هست ، کارشون درسته ؟ البته با رعايت تمام اصول (هم عرفي و هم شرعي) که خداي ناکرده گمراهي و يا معضلي بوجود نياد .)

    من هم قبول دارم که ماديات اصلا معياري براي خوشبختي نيست و حتي موجب بدبختي هم مي شه، اما بدون هيچي هم نمي شه .به هر حال انتظاراتي از يه جوون دارند و اون هم آماده کردن حداقل مايحتاج زندگي جديده . در روايات هم زياد خوندم که اگر کسي به خاطر وضعيت بد مالي ازدواج نکنه مرتکب گناه شده و اينکه ازدواج کنيد اگر فقير باشيد خداوند از فضل و کرم خود به شما اعطاء خواهد کرد و غيره... اما اينجا آدم مي مونه چي بگه ،حال يه دل قوي و پر جرات مي خواد و شايد عده اي که به جوونها اعتماد به نفس بدن و اميد بدن تا با خيال راحت به خواستگاري بره ...

    با خودم مي گم خوب دختر خانمها کارشون راحت تره چون بايد انتخاب بشن و پسر بيشتر هم و غمش وضعيت ماليه و غيره ... اما بعضي وقتها مي شنوم دختر خانمي به خاطر نداشتن جهزيه جواب رد مي ده دلم آتيش مي گيره . خوب از خجالته ولي بازهم بايد صادقانه به طرف مقابلش بگه اما غيرت و غرور و آبروشون اجازه نمي ده .

    بعضي وقتها هم مي بينم که پسري به خاطر نداشتن کار و مال درست و حسابي سکه يه پول مي شه و جواب رد مي شنوه ،اون وقت ديگه دلي برام نمي مونه . البته بعضي وقتها دختره نميگه نه ولي خانواده اش مخالفن !!! و اين درده .

    خواهرم زمان دانشجوئي(البته دانشجو - طلبه) مي گفت خيلي از دوستانم و همکلاسي هام به خاطر درس جواب رد دادن و الان سنشون بالا رفته و ديگه هم خواستگار ندارند و در حسرت ...

    به نظر من هم دختر خوب و هم پسر خوب زياده و قحطي هم نيومده. بعد از مسئله مالي مسئله کاهش اعتماد بين افراد جامعه در اين دوره و زمونه هست . زياد ديدم و شنيدم که بعد از ازدواج يکي از طرفين تو زرد از آب در اومدن و ظاهر و باطنش بسان بحر و بر بوده

    انشالله همه جوونا خوشبخت بشن

    اگه من اشتباه مي کنم بگين خوشحال ميشم(مثل اينکه من خيلي بيشتر از شما نوشتم ببخشيد)

    در ضمن خصوصي بمونه واسه مدير وبلاگ و راهنمائي کنه .

    سلام آسماني 2 عزيز
    اي كاش كمي بيشتر توضيح ميدادي(شايد از كمبود فسفر در مغز من باشه)حيف شد بحث خوبي ايجاد كردي كاش يكم بازش ميكردي.
    ولي طبق چيزي كه فهميدم.ديد جديد و جالبي بود.دوست داريم همه چيزمون تكميل باشه، جور باشه و در اين حال ديندار باشيم.
    و...بازم به مطلبت فكر ميكنم.
    موفق باشي
    پاسخ

    خيلي چيزا بايد رد پرده بمونه تا طالبش رو پيدا كنه! ديد زياد جديدي نيست اما قبول دارم كه هميشه در خفا گفته ميشه و در ملا افسوس ...
    سلام .خواستم به اين وسيله تشكر كنم از طرح خوبتون و اميدوارم كه همه دوستان موفق باشن.منتظر يه حركت وسيع فرهنگي از طرف شما هستيم
    پاسخ

    با حمايت دوستان و عنايت خدا ما هم اميدواريم. انشالله