سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرم ثبت نام در خواهران چهله نشین

نیازی نیست که مذهبی دو آتیشه باشی، یا بر عکس! نیازی نیست نویسنده قهاری باشی، یا برعکس! هر که هستی هر چه هستی بیا دست در دست هم برای یکبار هم که شده شنیده هایمان را در عمل مزه کنیم. و هم عهد شویم در طرح خواهران چهله نشین. برای همراهی و عضویت اینجا را کلیک کن ...
ندای آسمانی1 ا ندای آسمانی2 ا ندای آسمانی3 ا ندای آسمانی4 ا کنفرانس دخترانه ا مدیریت فنی

آهای چله ما اومدیم!

نوشته شده توسط : ندای آسمانی 1

شنبه 87 اردیبهشت 7 ساعت 3:21 عصر

موضوع نگاشت چهله « بزرگترین مشکل کشور ما از نظر من» تعیین شده اما از چه و از کجا بنویسم؟! از مساله حیاتی کنکور گرفته تا بازی های سیاسی این و آن همه مشکل محسوب می شوند! به ناچار مساله ای را مطرح می کنم که چندی ست ذهنم را مشغول نموده و حضور در محیط مجازی و هم کلامی بی پرده با دوست و آشنا این مساله را پرنگ تر کرده است. آن هم مساله مهم و بسیار حیاتی «ازدواج » ! کم نمی شنویم که قحط الرجال شده و ایضا قحط النسا!(احتمالا نوع سومی وجور دارد و ما بی خبریم!) اگر این مساله به جد بررسی نشود چه بسا که مجبور شویم برای حفظ حیات بر روی کره زمین از کرات دیگر موجوداتی را وارد کنیم!
اما واقعا چرا ؟چرا کشوری مثل کشور ما باید با بحرانی به نام ازدواج رو به رو شود؟ چرا جوانان ما می روند که تا حدی اعتماد به نفس خود را برای تشکیل یک خانواده از دست بدهند؟کم کم به سویی پیش می رویم که کمتر کسی حاضر به پذیرفتن مسوولیت های خانوادگی شود. جالب آنکه تمام غرایز انسانی در جوانان موج می زنند اما همه به نوعی یا در پی سرکوبی آنها هستند و یا اراضای آنها به نوعی غیر آنچه که باید!
زمانی خوشحالیم که درصد ورودی دختران به دانشگاه ها بالا رفته است و زمانی زانوی غم بغل می کنیم که این جمعیت به اصطلاح تحصیل کرده توقعش برای ازدواج بالارفته است؟!زمانی خوشنودیم که پسران ما رو به تلاشی سازنده آورده اند و زمانی اندوهیگن که با وجود فساد خفی، هزینه بالای زندگی و صد البته ضعف ایمان کمتر پسری حاضر می شود در سنین معقول اقدام به تشکل خانواده دهد! کوتاه سخن که 12 خط شد!
* سایتی که من به شما معرفی می کنم :
دفتر مطالعات و تحقیقات زنان
* حدیثی زیبا: امام حسن عسگری(ع) خطاب به فرزندشان فرمودند: « ای فرزندم بدان که دل های اهل طاعت و اخلاص بسوی تو پرمی کشد همان طور که پرنده به آشیانه اش الهم اجعلنا من المستشهدین بین یده....


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ذرزذزرذ
[عناوین آرشیوشده]