سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرم ثبت نام در خواهران چهله نشین

نیازی نیست که مذهبی دو آتیشه باشی، یا بر عکس! نیازی نیست نویسنده قهاری باشی، یا برعکس! هر که هستی هر چه هستی بیا دست در دست هم برای یکبار هم که شده شنیده هایمان را در عمل مزه کنیم. و هم عهد شویم در طرح خواهران چهله نشین. برای همراهی و عضویت اینجا را کلیک کن ...
ندای آسمانی1 ا ندای آسمانی2 ا ندای آسمانی3 ا ندای آسمانی4 ا کنفرانس دخترانه ا مدیریت فنی

بینایی در دین

نوشته شده توسط : سرور آسمانی

چهارشنبه 87 اردیبهشت 25 ساعت 1:0 صبح

سلام؛
و
بالاخره قرعه به نام ما  افتاد و نوبتمون شد تا بگیم: « بزرگ ترین مشکل جامعه ما چیست؟»
به نظر من مهم ترین  مسئله نا آگاهی ما نسبت به مسائل دینی هست چون ما بدون تحقیق مسلمان و البته شیعه شدیم !!! و هر کس یه قسمتی از دین رو گرفته . (یکی نماز ، یکی روزه ، یکی حجاب  .........) و کسی که بدون از نو باید دید!!تحقیق چیزی رو قبول کرده  و  عمق مطلب درک نکرده  باشد خیلی راحت از عقاید ش بر میگرده .
خیلی دور نمی رویم:
مردمی که  در صدر اسلام، در جمع و حفظ قرآن، این قدر اهتمام داشتند، حادثه غدیر خم را به راحتی فراموش کردند  و امیر مومنان مجبور به خانه نشینی شدند و 25 سال خار در چشم و  استخوان در گلو ( صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجا) . فاطمه را که پیامبر (ص) به احترامش از جا بلند مى‏شد و سرش مى‏بوسید و در جاى خود مى‏نشانید و پاره تن خود می دانست بین دیوار و در ...............  .
وقتی جامعه آن روز با فاصله زمانی بسیار کم از پیامبر چنین دچار نادانی و ناآگاهی نسبت به دین او شد آیا می‌توان گفت جامعه امروز ما با این فاصله هزار و چهارصد ساله نسبت به این امر مصونیت دارد؟ خطری که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند بسیار بیشتر از آن روز است ، امروز هیچ تضمینی برای واکسینه و بیمه بودن جامعه ما در قبال خطر انحرافات وجود ندارد. و حفظ کردن ایمان درست مثل نگه داشتن آتش در درست شده . و اینچنین است که مویلایمان صاحب العصر و الزمان فرمود : «فاما الحوادث الوقعه فارجعوا ... » «و در هنگام رو به رویی با حوادث به راویان احادیث ما -فقها- روی آورید که آنان حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنانم .»
بهترین دعایی که بهترین دوستم  میکنه: اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً
*
حدیث روز : عازم پابوسی حرم ثامن الحجج (ع) هستم پس حدیث امروز به نقل از امام رضا (ع): حضرت می فرمایند:«هیچ بنده ای به حقیقت کمال ایمان نرسد مگر سه خصلت باشد : بینایی در دین ، و اندازه داری در معیشت و صبر بر بلاها»
*
سایت امروز http://www.abna.ir 


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


کوچیک و بزرگ

نوشته شده توسط : دها

سه شنبه 87 اردیبهشت 24 ساعت 12:21 عصر

وقتی داری توی این گربه ی بزرگ زندگی میکنی و از هیچ جای دیگه هم خبر نداری؛نه تنها هیچ مشکلی نمیبینی بلکه کلی هم بهت خوش میگذره!

ولی امون از وقتی که تصمیم میگیری ببینی دور و برت چی میگذره و توی گوشه و کنار دنیا مردم چه جوری زندگی میکنن.فرقی نداره کشور بزرگی باشه یا کوچیک .مهم اینه که بزرگاشون توی کدوم سمت هستن و کوچیکاشون کجا.

مشکل کشور ما اینه که آدمهای بزرگ در پست های کوچیک هستن و آدمهای کوچک در پست های بزرگ.و این یعنی ضعف مدیریتی ! و از همین جاست که بالا دستی ها به مسائل خرد نگاه میکنن و کار بزرگی انجام نمیدن و پایین دست ها هم چون آدم های بزرگی هستن به مسائل با دید باز و گسترده نگاه می کنن ولی چون دستشون بسته ست و کاره ای نیستن ،باز هم کاری انجام نمیدن و الخ.
و این رشته که سر دراز دارد بار ها تکرار میشود.
لازم نیست خیلی بزرگ باشی تا نمود ضعف مدیریتی را ببینی! در مدرسه که باشی یا مشغول تحصیل در دانشگاه هم که باشی می توانی روند کاغذ بازی را به تماشا بنشینی که چگونه کار ها را به فردا ها موکول می کند.

و این یعنی همان افسانه ی سیزیف!
امیر مومنان علی (ع) می فرماید : اغتنم الفرص فانها تمر مر السحاب
                                                              فرصت ها را غنیمت بشمرید که چون ابرها در گذرند

خوندن http://4ghad.com/ خالی از لطف نیست.


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


حرف ما یکی است !

نوشته شده توسط : گلنار

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 7:0 صبح

ازدواج ، مسکن،بیکاری ، کمرنگ شدن ارزشها، فساد پنهان و ... یکباره بگید مشکل اصلی کشور ما جوانان هستند ،و باید از صحنه روزگار محو شودند!!‍‍
--------------------------------------------------
ما آدمها تا وقتی که منافع خودمون به خطر نیفتد با هم دوستیم ،هم نوعیم ، هم وطنیم ،ولی در مواقع سختی ها و مشکلات ،آنجا که عیار وجودمان محک میخورد، کم تحم‏‍ل میشویم ، زبان به بدگویی و شکایت باز میکنیم و همدردی را از یاد میبریم .به نظر من مشکل اصلی ما کمی تا قسمتی خودخواهی است . اولین ها و بهترین ها را برای خود میخواهیم.به یاد بیاورید حدیثی را که بسیار شنیده ایم (و همین تکرار زیاد باعث فراموشی شده است )؛ آنچه را برای خود میپسندید برای دیگران هم بپسندید و انچه را برای خود نمیپسندید برای دیگران هم نپسندید.کافیست همین حدیث کوتاه را سرلوحه کسب و کار ، معاملات ،معاشرات و زندگی خود قرار دهیم .در این دنیایی که سود آوری و کسب منفعت مقصد تمام راههاست و رحم و مروّت، گذشت و فداکاری وانفاق به قول معروف توی قوطی کمتر عطاری پیدا میشه، اگر اول خدا و بعد خلق خدا را راضی نگه داریم کمتر دچار مشکل میشویم (حق الله و حق الناس ). مشکل ما فساد مفسدان و منفعت طلبی رانت خواران نیست، بیایید مشکلات بزرگ را بشکنیم و ذره هایش را در کارهای روزمره خود پیدا کنیم .
جدای از حدیث زیبایی که مبنای طرح مشکل بود ،دوست دارم سخن زیبایی هم از بی بی دو عالم ، مظهر حیا و عفت و آبرو ؛ حضرت زهرا سلام الله بنویسم، میفرمایند:«خداوند نماز را برای پاک شدن از تکبّر واجب فرمود» (!)
و اما یک سایت فوق العاده مفید ؛ نه تنها برای مادران بلکه برای تمامی شما(!) شیر زنان و شیر دختران و شاید شیر مردان و شیر پسران (شیر فقط شیر مادر!):


پ ن 1
:ببخشید نوشته ام ترتیب و آداب نداشت .وقتی سهم آدم از یک وبلاگ فقط دوازده خط باشه بهتر از این نمیشه . قابل توجه ندا خانم شماره یک ؛ همه چی خوبه فقط یه کم وقتشو بیشتر کنید.
پ ن 2 :اگر خدا بخواهد فردا راهی دیار عاشقی ، مشهد الرضا هستم و دعاگوی شما.لطفا حلال کنید.
پ ن 3: چقدر من و اسفند جان تفاهم داریم!! بزن قدش عزیزززم !


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


پنجره ای رو به بیرون

نوشته شده توسط : اسفند

شنبه 87 اردیبهشت 21 ساعت 10:0 صبح

وقتی بچه هستیم، اگه کسی ما را اذیت کنه، خانوادمون معترض می شن اما وقتی ما کسی را اذیت کنیم، خانوادمون میگن خوب بچست...این تو چه خبره؟؟!!وقتی بزرگ تر می شیم، وقتی یه نفررا می بینیم که آرایش کرده می گیم وای چه آرایشی، اما وقتی خومون آرایش می کنیم می گیم من آرایشم انقدر کمه که اصلا معلوم نیست... وقتی می شیم مبلغ دین، اگه کسی یه اشتباهی بکنه نسخه جهنم را براش می پیچیم   اما وقتی خودمون اشتباهی بکنیم می گیم نه درست همونیه که من انجام دادم...وقتی می شیم کارمند یه اداره که ارباب رجوع میاد پیشمون، بهش می گیم امروز نیا فردا بیا، اما اگه خودمون بشیم ارباب رجوع یه اداره دیگه، اونوقته که انواع ناسزاها را نثار اون اداره می کنیم...وقتی می شیم خبرنگار، اگه یه نفر یه جای دنیا یه اختلاسی بکنه توی هر نوبت خبری 5 بار اعلام می کنیم، اما وقتی همون نوع یه نفرها از خودمون این کار را بکنه می گیم نه نباید مطرح بشه...وقتی می شیم رییس، وزیر یا وکیل، اگه یه رییس  یا وزیر یا وکیل توی یه گوشه دنیا نتونسته باشه درست کارش را انجام بده و مردم اون نقطه دنیا مشکل داشته باشن، هی آه و ناله سر می دیم که مردم دنیا را بیچاره کردن.آخه چقدر ظلم، چقدر فقر، چقدر بیکاری، چقدر بی عدالتی. چقدر فساد ، اما وقتی خودمون این مدلی باشیم میگیم خوب ما در حال حل مشکلات هستیم. مشکلات زیاده...
خلاصه مشکل ما اینه که با چشم سر فقط بیرون از وجود خودمون را می بینیم و می خوایم اصلاح کنیم، غافل از اینکه باید اول با چشم دل درون خودمون را ببینیم و اصلاح کنیم، بعد بیرون از وجود خودمون را...
حدیثی که خیلی شنیدیم اما نمی دونم چقدر بهش عمل کردیم : هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند.
سایتی که حتما برامون مفیده: www.imamali.com


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


پارک ؟؟ !!

نوشته شده توسط : محدثه

جمعه 87 اردیبهشت 20 ساعت 3:54 عصر

تصور کنید  وقتی تصمیم داریم برای گردش و استراحت بریم پارک تا رسیدن چه صحنه هایی را شاهدیم؟

کودکانی که با اصرار و التماس ،از ما تقاضای خریدن  آدامس و گل می کنند؟
خانومی رو می بینیم که بچه اش رو پاش هست ،نشسته یک کاسه فلزی رنگ و رو رفته هم کنارشه...و هر کسی پیشش رد میشه و سکه ای در کاسه اش می اندازه کلی دعا میکنه؟
زنی رو می بینیم که به اصرار میخواد فال ما رو بگیره؟
دخترانی رو می بینیم که در  اون پارک با اون تیپای ناجور دارن با پسرا کل کل میکنند...؟
پسری رو می بینیم که یه گوشه پارک وایساده احتمالن داره مواد می فروشه...؟
مردی رو میبینیم که از بس  کشیده یه گوشه افتاده....؟
پیرزنی رو میبینیم که بقچه زیر سرش و خوابیده....؟فرش زیر پاش کارتونه....
دختری رو میبینم که داره تو سطل آشغال دنبال غذا میگرده....؟

به نظرتون چی باعث شده، اون پارک که برای رفع خستگی به اون پناه اوردید باعث متشنج شدن اعصاب و روانتون بشه؟ اینکه.........این بنده هایی که خدا، با تموم وجود می پرستشون ...سر جای واقعی خودشون نیستن.
به نظر من جامعه ما اصلی ترین مشکلش فقر هست...اینکه ثروت نا عادلانه پخش شده...

*حدیث امروزحضرت امام صادق علیه السلام :« ان من اعظم الناس حسره یوم القیامه، من وصف عدلا ثم خالفه الى غیره.»  « پشیمان ترین شخص در روز قیامت، کسى است که براى مردم از عدالت سخن بگوید، اما خودش به دیگران عدالت روا ندارد. »


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


از نظر من.........

نوشته شده توسط : بهار

پنج شنبه 87 اردیبهشت 19 ساعت 7:0 صبح

به نام او که یادش آرام بخش دلهاست

یکی از عمده ترین مشکلات جامعه ما:فراموش کردن فرهنگ دینی وهویت ملی خود است که البته این موضوع در میان جوانان بیشتر مشاهده می شودو این فراموشی مضرات زیادی برای خود فرد ودر نتیجه جامعه به همراه دارد.
دست کم گرفتن هویت ملی وفرهنگ دینی خودسبب می شود که روحیه ی  اعتماد به نفس وخودباوریِ جوانان کشورمان ضعیف شده ودر نتیجه اموری راکه در جامعه به آنها سپرده می شود نتوانند به درستی انجام دهند. از طرف دیگر بیگانگان با شبکه های ماهواره ای خودجوانانی را که هویت خودرا گم یا فراموش کرده اند مانند یه عروسک خیمه شب بازی به هر سویی که خود می خواهند می کشانند، تاآنجا که حتی این آثاربی دینی بیگانگان بروی شبکه های ماهواره ای ایران اسلامی هم تاثیر گذاشته وآنها راتبدیل به شبکه های مخالف با فرهنگ دینی ماکردهو متأسفانه این بی دینی در نزد مردم روز به روز عادی تر می شود واجتماع بیش از پیش غرب زدگی را در چهره خود نمایان می سازد
ناگفته نماند که کم کاری بعضی  خانواده ها در تربیت فرزندان نباید فراموش شود هرچند که  می شد این کم کاری  والدین رو در نظام آموزشی  به نوعی جبران کرد ولی متأسفانه این نظام هم در تربیت اسلامی فرزندان ایران نقش بسیار کم رنگی را ایفا می کند.
کلام آخر:اگه خود ما،خانواده های ما، نظام آموزشی ما،رسانه های گروهی ماوهر کسی در جایگاه خود،وظیفه ای رو که در قبال خود وجامعه خود بر دوش دارد جدی بگیرد وبه درستی انجام دهد ان شالله به لطف ومدد الهی جامعه ای شکوفا در عرصه دین و فرهنگ وعلم  در سراسر جهان خواهیم داشت.

سایتی برای تمامی اعضای خانواده: www.tebyan.net

کلامی زیبا از امام مهدی(عج):لو ان اشیاعنا و فقهم الله لطاعته علـى اجتماع من القلوب فى الوفاء بالعهد علیهم لما تـاخـر عنهم الیمـن بلقائنا و لتعجلت لهم السعاده بمشاهـدتنا
اگرشیعیان ما که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفق بداردـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتحاد اتفاق مى داشتند و عهد و پیمان را محترم مـى شمردند, سعادت دیـدار مـا به تـاخـیـر نمـى افتـاد و زودتـر به سعادت دیـدار ما نـائـل مى شدند.


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


خود ما

نوشته شده توسط : ایراندخت از ایتالیا

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18 ساعت 9:27 عصر

به نام خدا

خواستم ار مشکل بزرگ کشورمون بنویسم دیدم هر نوع مشکلی بخواهم بنویسم ار بیکاری تا تورم تا مشکل مسکن همه جاها وجود دارد تو  یه کشوری زیاد و تو یه کشوری زیادتر ولی نه این که مختص کشورم باشه ولی چیه که مختص کشور ما است ...من فکر میکنم مهمترین مشکل  کشور اول از همه از خود مردم شروع میشه... تک تک خود مردمند  که ادارات رو تشکیل میدهند مردمند که دولت را تشکیل میدهند پس هر مشکلی اول از خود ماست . ..اگر مردم در هر شغلی کمی به فکر کشورشان و در نهایت خودشان بودند با هیچ ارباب رجوعی بد برخورد نمیشد یا حقی را نمیخوردند ولی تنها چیزی که میدانیم این است که هر چیزی را به دولت نسبت میدهیم و از دولت مطالبه کنیم از اشغال ریختن توی خیابونا و مشکلاتی که مصرف زیاد آب و گاز ایجاد میکند تا قیمت مسکن همه را از دولت میخواهیم ولی این خود ماییم که در حقیقت شروع کننده همه مشکلاتیم...چرا همیشه از دیگران توقع داریم و خود را معصوم میانگاریم وبعد هم فکر می کنیم که نظم موجود در بعضی کشورها از آسمان نازل شده وبه جای فکر کردن به ساختن وطن از آن بدگویی میکنیم و از کشورهای دیگر بهشت برین میسازیم....یک مثال کوچک تا به حال چند بار برای یک عابر که حقش است از خط عابر رد شود ترمز کرده اید..؟؟؟ در مورد هزاران مورد دیگر خودتان فکر کنید...این بزرگترین مشکل ما...توقع از همه بجز خود

سایت ...  http://farsibook.blogfa.com 

امام علی علیه السلام فرمودند:

لا یعابُ المَرْءُ بِتَاخیرِ حَقِْهِ اِنَْمَا یعابُ مَنْ اَخَذَ ما لَیسَ لَهُ.
برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد

نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


همه چیز ما سیاست زده شده است

نوشته شده توسط : دومان

دوشنبه 87 اردیبهشت 16 ساعت 10:0 صبح

موضوع چهله :بزرگترین مشکل جامعه ما از نظر من  
درست نمیدونم، هر مشکلی تو جایگاه خودش برای نسل زمونه خودش میتونه مشکل بزرگی باشه . شاید برای یه بچه اینکه یه دوچرخه نداره مشکل باشه و برای یه بزرگسال نداشتن مسکن ، معضلات ازدواج و ...
یکی از مشکلات  جوانان ما در حا حاضر، قرار گرفتن در دوراهی سنت و مدرنیته است، بعضی عقاید خرافی که بعضا سنن نام گرفته اند وحتی در شرع هم جایگاهی ندارند چنان راه را برای جوانی می بندند که نمیدونه از کجا باید فرار کنه! مدرنیته هم مشکلات خاص خودش رو داره و گاهی می آید که به کل ریشه سنت را بزند.
با همه این احوال ، به نظر من بزرگترین مشکل جوان ما ، سردرگم بودن بین چیزی که ادعا می شود و باید باشد و چیزی که در حال اجرا ست ؛ بخصوص در حوزه مسائل دینی و سیاسی..
دیانت ما با سیاست ما آمیخته است ؛ ولی متاسفانه چیزی که الان شاهدیم این است که همه چیز ما سیاست زده شده است؛ حتی منبرهای ما هم سیاسی شده است. سیاستی که شاید ادعای دینی بودنش رو داشته باشیم ولی در عمل اینجوری نیست .
مثالی می زنم؛ در اسلام ارتباط با کشوری که از مظاهر فسق و کفر هست و رابطه با آنان به نفع مسلمانان نیست منع شده؛ امام (ره) در زمان حیات ارتباط با کشور لیبی رو مردود دانستند ولی حالا می بینیم فرستاده رئیس جمهور در آغوش معمر قذافی قرار می گیرد! در ذهن من جوون چند سوال پیش میاد ؛ حرف امام چه شد؟ معمر اصلاح شد؟ آیا شرایط عوض شد؟  باید شفاف سازی شود.
12
خطم انگار تموم شد ، کلام آخر اینکه؛ برای اینکه بتوانیم کشوری را به دست صاحب اصلیش برسانیم باید همه چیزمان بر رو اصول باشد، و با وجود شبهات مسایلی زیر سوال نرود .
حدیث  : امام سجاد (ع) فرمود: قائم ما دارای نشانه هائی از شش پیامبر است: 1- نشانه ای از نوح (ع) ، طول عمر 2- نشانه ای از ابراهیم(ع): مخفی بودن محل ولادتش 3- نشانه  از عیسی (ع)، اختلاف رای مردم در باره اش 4- نشانه ای از موسی(ع): ، ترس از دشمن و غیبت است. 5- نشانه ای از ایوب(ع)، گشایش و پیروزی از بلیات و گرفتاری 6- نشانه ای از محمد(ص)، قیام به شمشیر است.


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


«مسکن»

نوشته شده توسط : فاطمه از مغرب

شنبه 87 اردیبهشت 14 ساعت 4:9 عصر

یکی ار مشکلات مملکت ما ‍«مسکن» که به آن می پردازیم. یکی از مسائل بسبار مهم که باعث کمبود مسکن در شهرها شده مهاجرت از
روستا و شهر های کوچک است و این موجب رشد بی رویه جمعیت شهری شده است اما امکانات شهری پاسخگوی این جمعیت کثیر نمیباشد.
به خصوص در زمینه مسکن!هزینه ساخا بنا در شهر و روستا شاید تفاوت آنچنان نداشته باشد اما قیمت زمین در شهر های بزرگ نسبت به
شهرهای کوچکتر قابل مقایسه نیست.دولتمردان باید چاره ای بیاندیشند که اولا باایجاد اشتغال از مهاجرت به شهر های بزرگ جلوگیری کنند.
ثانیاً:دولت باید بر نحوه عرضه زمین نظارت داشته باشد. به نظر می رسد نظارت دولت بر ساخت و ساز و جلوگیری از دلالی یکی از راه های موفق
برای تعادل عرضه و تقاضا است.یکی از دلایل افزایش مسکن در چند سال اخیر را می توان نقدینگی موجود دانست در سال های گذشته
سرمایه گذاریها در نقاط مختلف بود برای مثال ثبت نام برای خرید موبایل، ثبت نام برای خرید اتومبیل که باعث کاهش نقدینگی می شود و
سودآوری که به راحتی قابل دسترس و قابل اعتماد بود.اما در سال های اخیر همه سرمایه ها به سمت خرید مسکن متمرکز شده است.
پرداخت وام برای خرید مسکن باعث گردید که عرضه و تقاضا متاناسب با هم نباشد با طرح جدید بانک مرکزی یعنی ممنوعیت وام خرید و پرداخت
وام ساخت افزایش تولید را همراه دارد.
حدیث امروز:امام حسین (علیه‌ السلام):
مِنْ دَلائِلِ العالِمِ اِنْتِقادُهُ لِحَدیثِهِ وَعِلمُهُ بِحَقائِقِ فُنونِ النَّظَرِ.
از نشانه‌های عالم، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از عمق نظرات مختلف است.


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


دزدهای مال و شرف مردم

نوشته شده توسط : شیما

چهارشنبه 87 اردیبهشت 11 ساعت 2:33 عصر

چرا عاقل کند کاری که...؟!یکی از مسایل مبتلا به من و همسن و سالانم در این روز ها باعث نوشتن مطلب زیر شد ان هم :« کمی ترس برای بیرون رفتن از خانه...» یعنی: وجود دزدهای  مال و شرف مردم
خوب واقعا دلیل این چیه ؟مساله ای که در پست پیش بیان شد ( بیکاری) می تونه یکی از دلیل های این مشکل باشه .اما خب از طرفی هم می شنویم  بسیاری از پسرها که به خاطر کار ، درس خود را ول می کنند و قید دانشگاه را می زنند ... چرا که معتقدند : « درس فایده ای برای آن ها ندارد و چه بسیار  تحصیل کرده هایی که بیکار در خیابان ها می چرخند!» و  خانواده هم بدون پشتوانه مالی چگونه معاش کند؟ برای همین خیلی ها به در و دیوار می زنند کاری پیدا کنند هر چند در سطح تحصیلات و یا مهارت های آنها نباشد. افرادی که با کلی بد بختی موفق می شوند به کنار اما کسانی که موفق به پیدا کردن کار نمی شوند و نها هر چه بیار تر پیظان فعال تر!  دوستان ناباب، افسردگی، انزوا سرخوردگی اعتیاد دزدی  و و و....! بگذریم از اینکه عده ای برای پاک کردن صورت مساله و یا از سر ناچاری خانواده هاشان را مجبور می کنند که پول لازم را برای سفر کردن ان ها به خارج به دست اورد که شاید ان جا بتوانند کار پیدا کنند اما ...! از طرف دیگر پسرانی که درس را رها می کنند هنگام ازدواج دچار مشکل می شوند . دختارنی که از سر بیکاری و یا حتا با هدف مشخص ادامه تحصیل داده اند کمتر پیش می آید که مایل باشد تحصیلات همسر آینده اشان کمتر از انها باشد (اینجا نقش ایمان افردا مهم است) و بنابر این باعث می شود آمار ازدواج در جامعه کمتر شود و یا اگر  پسر و دختری در این شرایط با هم ازدواج کنند (باز هم به علت پایین بودن سطح ایمان و کم رنگ شدن آرمانها) در آینده با سر کوفت زدن های دختر خانوم ، زندگیسرشار از غم و اندوه خواد بود و جنگ و دعوا  و این گونه آمار طلاق هم افزایش میابد.
از طرفی بسیار شنیده ایم که دختر خانومی به خاطر فقر شرف خود را به فروش گذاشت درست است عده ای از سردارایی زیاد و گروهی از نداری به فحشا کشیده می شنود ( که در احادیث هم اشاره بسیاری به این موادر شده است)
 می بینید؟! فقر و بیکاری و بی ایمانی در کنار هم  چه بلا هایی که بر سره خانواده ها نیاورده است ... !


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ذرزذزرذ
[عناوین آرشیوشده]