سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرم ثبت نام در خواهران چهله نشین

نیازی نیست که مذهبی دو آتیشه باشی، یا بر عکس! نیازی نیست نویسنده قهاری باشی، یا برعکس! هر که هستی هر چه هستی بیا دست در دست هم برای یکبار هم که شده شنیده هایمان را در عمل مزه کنیم. و هم عهد شویم در طرح خواهران چهله نشین. برای همراهی و عضویت اینجا را کلیک کن ...
ندای آسمانی1 ا ندای آسمانی2 ا ندای آسمانی3 ا ندای آسمانی4 ا کنفرانس دخترانه ا مدیریت فنی

مشکل جامعه ما

نوشته شده توسط : ندای آسمانی 4

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 1:0 صبح

مشکل جامعه ما
جامعه ایران با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است که ناشی از عوامل جمعیتی، سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی است. البته بعضی از این مشکلات تقریبا در همه جوامع دیده میشوند: شکاف طبقاتی، شکاف نسل‌ها، مشکلات جوانان، مشکل ازدواج، و غیره.
وبه نظر من :

چندین سال است که جامعه ما از بیکاری جوانان رنج می برد و اگرچه هر روز بیش از پیش تاوان سنگین بیکاری جوانان را می پردازیم، اما هنوز این مشکل حل نشده است. بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زیان های گوناگون اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما ایجاد کرده، بلکه ضربات سنگین فرهنگی و اخلاقی به جامعه وارد کرده است، به گفته جامعه شناسان و کارشناسان یکی از علل اصلی رشد بزهکاری در جوانان امروز جامعه، بیکاری است، بنابراین باید برای این مشکل اساسی کشور چاره اندیشی شود و از راه های درست و مناسب آن را حل کرد، و هر چه زودتر برای جوانان ایجاد اشتغال نمود .
اگر نسل جوان امروز نوآور است و قدرت خلاقیت بالایی دارد باید بتواند فعالیت های جدیدی را در قالب شرکت های کوچک راه اندازی کند واین مشکل را نیز حل نماید.
حدیث امروزحضرت امام باقر(ع): « الکسلُ یضرّ بالدین وَ الدُّنیا »  « تنبلی به دین و دنیا زیان می رساند. »
معرفی سایت
:  زن روز


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


ما هم چهله نشین شدیم!

نوشته شده توسط : ندای آسمانی 2

یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 12:11 عصر

زدن این حرف برایم کمی دشوار بود که بزرگترین مشکل کشور ما از نظر من سطحی نگری متدینین است اما حال که مجال قلمچرا هنوز کودکانه به ظهور حضرتش می نگریم؟! فرسایی به دست آورده و 40 روز قرار است در کنار هم باشیم، اندیشه ام را به قضاوت شما دوستان عزیز می سپارم؛ باشد که مرا در خطای تفکر گوشزد و در صواب آن یاری کنید.
پیامبر گرامی اسلام فرمودند : افضل اعمال امتی انتظار الفرج من الله (1) و سخن من امروز این است که اگر از لایه های ظاهری این حدیث بگذریم مفهوم آن این می شود که انتظار فرج آنقدر مشکل است که بالاترین اعمال امت من نامیده شده است.در تکمیل این حدیث شریف مناسب دیدم که مضمون حدیثی(2) را هم از امام صادق علیه السلام نقل کنم که فرمودند قبل از آمدن قائم ما مردم آزمایش می شوند به فقر و خوف شدید و ضررهای مالی و جانی و سپس این آیه را امام تلاوت فرمودند که :ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشِّر الصابرین (3)
فکر کردم که این اختلالات در نظام اقتصادی و امنیتی و اجتماعی می تواند ناشی از چه چیزهایی باشد؟ و پیش خودم گفتم مطمئنا آثار ظهور حضرت حجت به مذاق خیلی ها که ثمره عمرشان قدرت و ثروت و دنیا اندوزی بوده است خوش نمی آید و هر کس را که بخواهد در مسیر حق طلبی و مقدمه چینی برای ظهور حضرت قدمی بر دارد به هر شکل ممکن با دستان نامرئی و مرئی خود به شیوه های نوین جنگ روانی ، اقتصادی و سیاسی و حتی مذهبی ! وتهمت به اینکه ای منافقین! چرا از امام زمان استفاده ابزاری می کنید و او را فدای نقطه ضعف های خودتان می کنید!(که البته اکثرش را خودمان پشت پرده به شما هدیه می کنیم) در منظر و پذیرش جامعه تخریب خواهند کرد.
12 خط ما هم تمام شد. آخ ! اصلا حواسم نبود که ما قرار است چهله نشینی کنیم و زباناً قربون صدقه حضرت ولی عصر(عج) برویم و خودمان را آلوده به تفکرات اینچنینی نکنیم! خداوند مرا به خاطر این لغزش فکری ببخشد و دعا می کنیم که خودشان امر فرج را فراهم نمایند چرا که ما وظیفه ای جز این صلوات و اذکار معنوی نداریم.خداوند از همه ما قبول کند ! ان شاء الله !!!
- و اما معرفی سایت : سایت آفتاب .برای اهل آسمان!
................................................................................................................
پی نوشت ها:
(1)بحار الانوار ج 52 ص 122
(2)(النعمانی) بسنده عن الصادق (ع) لا بد ان یکون قدام القائم سنة تجوع فیها الناس و یصیبهم خوف شدید من القتل و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات فان ذلک فی کتاب الله لبین ثم تلا و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین
(3)البقرة:155 وقطعاً شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، زیان مالى و جانی و کمبود محصولات، آزمایش مى‏کنیم وصابران (در این حوادث وبلاها را) بشارت بده


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


آهای چله ما اومدیم!

نوشته شده توسط : ندای آسمانی 1

شنبه 87 اردیبهشت 7 ساعت 3:21 عصر

موضوع نگاشت چهله « بزرگترین مشکل کشور ما از نظر من» تعیین شده اما از چه و از کجا بنویسم؟! از مساله حیاتی کنکور گرفته تا بازی های سیاسی این و آن همه مشکل محسوب می شوند! به ناچار مساله ای را مطرح می کنم که چندی ست ذهنم را مشغول نموده و حضور در محیط مجازی و هم کلامی بی پرده با دوست و آشنا این مساله را پرنگ تر کرده است. آن هم مساله مهم و بسیار حیاتی «ازدواج » ! کم نمی شنویم که قحط الرجال شده و ایضا قحط النسا!(احتمالا نوع سومی وجور دارد و ما بی خبریم!) اگر این مساله به جد بررسی نشود چه بسا که مجبور شویم برای حفظ حیات بر روی کره زمین از کرات دیگر موجوداتی را وارد کنیم!
اما واقعا چرا ؟چرا کشوری مثل کشور ما باید با بحرانی به نام ازدواج رو به رو شود؟ چرا جوانان ما می روند که تا حدی اعتماد به نفس خود را برای تشکیل یک خانواده از دست بدهند؟کم کم به سویی پیش می رویم که کمتر کسی حاضر به پذیرفتن مسوولیت های خانوادگی شود. جالب آنکه تمام غرایز انسانی در جوانان موج می زنند اما همه به نوعی یا در پی سرکوبی آنها هستند و یا اراضای آنها به نوعی غیر آنچه که باید!
زمانی خوشحالیم که درصد ورودی دختران به دانشگاه ها بالا رفته است و زمانی زانوی غم بغل می کنیم که این جمعیت به اصطلاح تحصیل کرده توقعش برای ازدواج بالارفته است؟!زمانی خوشنودیم که پسران ما رو به تلاشی سازنده آورده اند و زمانی اندوهیگن که با وجود فساد خفی، هزینه بالای زندگی و صد البته ضعف ایمان کمتر پسری حاضر می شود در سنین معقول اقدام به تشکل خانواده دهد! کوتاه سخن که 12 خط شد!
* سایتی که من به شما معرفی می کنم :
دفتر مطالعات و تحقیقات زنان
* حدیثی زیبا: امام حسن عسگری(ع) خطاب به فرزندشان فرمودند: « ای فرزندم بدان که دل های اهل طاعت و اخلاص بسوی تو پرمی کشد همان طور که پرنده به آشیانه اش الهم اجعلنا من المستشهدین بین یده....


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


تا قله قاف ...

نوشته شده توسط : دخترانه

شنبه 87 فروردین 31 ساعت 3:49 عصر

می خواهیم بال در بال هم سیمرغ را جویا شویم تا قله قاف.
آنچنان که در گل ادم پس از چهل شبانه روز روح دمیده شد و موسی میقات ربش را به چهل شبانه روز به اتمام رساند، و آن چنان که کاروان بعد از چهله ای به گم کرده کربلا نشین خود پیوست، و آن چنان که میوه چهل روز عبادت و خلوص زهرای اطهر شد و از آنجا که نبی رحمت(ص) فرمود: «
هر کس چهل روز اخلاص ورزد و اعمال خود را برای خدا خالص گرداند، چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌شود.»
در فرهنگ های مختلف آسیایی و اروپایی و در ادیان الهی عدد چهل نمادی ست از کمال؛ و چهله نشینی - نذر یا عهد انجام عملی خالص در طی چهل رو - از سنت بزرگان است. که در حدیث آمده :« استمرار بر عملی در طی چهل روز آن را ملکه اعمال انسان خواهد ساخت.»
جزییات طرح:
* بازه زمانی : از هفتم اردیبهشت تا نیمه خرداد ماه
* عهد می بندیم که 
                
- در عالم حقیقی: درطی چهله در عالم حقیقی هر سپیده دم دعای فرج را زمزمه گر شده و روزانه صد صلوات به نذر سلامتی صاحب العصر و الزمان ختم نماییم.
                 -
در عالم مجازی: با عضویت در این وبلاگ روزانه یکی از اعضای طرح مطلبی خواهند نگاشت تحت عنوان « بزرگترین مشکل کشورمان را در حال حاضر چه می بینید؟» به اضافه معرفی یک سایت مفید برای بانوان و یک حدیث از معصومین(ع). که پیامبر اعظم(ص) فرمود: «هرکس از امت من چهل حدیث مورد نیاز مردم در امور دین را حفظ کند، خداوند او را در روز قیامت فقیه و دانشمند برمی‌انگیزد.» 
* نکته مهم : به منظور این که در صفحه اول  از تعداد بیشتری از نوشته ها استفاده کنیم؛ طول هر پست از 12 خط نباید تجاوز کند. و حد نصاب عضویت در این چهله 40 نفر می باشد. زودتر دست به کار شوید!
* برای عضویت هیچ محدوده سنی وجود ندارد و ضرورتی هم نیست که اعضای طرح وب نویس باشند.
* واما چرا این بازه زمانی برای اولین چهله انتخاب شده است؟با فرارسیدن نیمه خرداد ماه خیلی ها دست به قلم می شوند و خیلی ها سخنرانی می کنند که انقلا ب ما و کشور ما چنین و چنان! ما می خواهیم مجموعه ای از نظرات خودمان آری خودمان –من و تویی که نسل بعد از انقلاب محسوب می شویم- را گرد هم آوریم. این مستند ترین نوشته خواهد بود در ارزیابی عملکردها و باید ها و نباید ها... پس قلم بردار و هر چه می خواهد دل تنگت بگو!
* با ارسال فرم عضویت متعاقبا نام کاربری و رمز عبور و تاریخی که باید دوستان مطلب خود را ارایه کنند ارسال خواهد شد.


نظر شما در این مورد چیست؟ [ دلنوشته] دل دل نکن بنویس


<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ذرزذزرذ
[عناوین آرشیوشده]